42. међународни сајам туризма у Београду

ПОЛАЗНА ТАЧКА БАЛКАНА

Од 20. до 23. фебруара, на целом излагачком простору Београдског сајма, окупиће се представници туристичке индустрије, путници и посетиоци из целог света. Под слоганом „Пут под ноге“, биће мноштво попуста, презентација, дегустација, великих пословних искорака и уговора. Земља партнер ове године је Египат, премијерно је ту Украјина, вратили су се Уједињени Арапски Емирати и Куба. Пратеће манифестације су сајмови хотелско-угоститељске опреме, вина и сувенир

За све из туристичко-угоститељске привреде, као и за путнике и посетиоце, Међународни београдски сајам туризма ће од 20. до 23. фебруара предочити најновије трендове у туризму и пратећим гранама. Уз висок организациони и професионални ниво, задовољиће потребе свих учесника. Под слоганом Пут под ноге, представиће се најзначајније туристичке агенције, савези и организације, хотели, туристички центри, ваздухопловне компаније, међународни тур-оператори. Промовисаће нове концепте и могућности за путовања, као и перспективе у развоју туристичког бизниса. По ексклузивним сајамским ценама, премијерно ће пред посетиоцима бити фирст минуте понуда и пакет аранжмани за путовања са мноштвом погодности. Сајам је познат по примамљивим могућностима за одмор у летњој и зимској сезони, у ски-центрима, бањама, на спавикендима, на егзотичним далеким дестинацијама, у омладинском, цитy бреак и конгресном туризму. Традиционално, посетиоце очекује свеобухватна понуда аранжмана и нових дестинација. Поред осталих, премијерни наступ на Сајму туризма имаће Украјина, док се Уједињени Арапски Емирати и Куба, после кратког одсуствовања, враћају на сајам. Земља партнер ове године је Египат, који препознатљивом понудом привлачи посетиоце из целог света. У египатском сајамском наступу у Хали 1 „Београдског сајма“, на 200 метара квадратних, у фокусу ће бити неколико туристичких адута: бројне дестинације на Црвеном мору, роњење у Шарм ел Шеику, разнолика и укусна гастрономска понуда, као и отварање новог музеја у близини пирамида. Србија, земља домаћин, представиће своје природне лепоте и културне знаменитости, узбудљиве градове, капацитете хотела, одмаралишта, туристичких центара, као и разноврсне садржаје за одмор, забаву, здравствени опоравак, спорт, рекреацију и авантуру… Све своје адуте којима плени пажњу на глобалном туристичком тржишту, што има велики значај за укупни привредни и друштвени развој земље. Вишегодишњи српски тренд раста у овој привредној гради основ је за оптимистична очекивања и у 2020. години. Значај Сајма туризма за српску економију и привреду потврђује и активно учешће Министарства трговине, туризма и телекомуникација Србије, као и других надлежних институција и организација. Током сајма склапају се бројни међудржавни споразуми о сарадњи и пословни аранжмани.

Опрема и вештине

Истовремено са Сајмом туризма одвијају се још три сродне манифестације: Међународни сајам вина „БеоWине“ (ове године једанаести пут), Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме „ХОРЕЦА“ (шеснаести) и Сајам сувенира „Види Србију“ (такође шеснаести). Сајам хотелско-угоститељске опреме „ХОРЕЦА“ представиће нове трендове у хотелској индустрији. Окупиће најзначајније компаније за производњу и дистрибуцију модерне опреме намењене хотелима, ресторанима, кафеима, као и услужним делатностима. Омогућиће увид у нове трендове пословања, снабдевања и функционисања угоститељских објеката. У халама 2бе и 2це представиће се фирме које излажу намештај, постељину, биоразградиве сламчице, софтвере, расхладне витрине, машине за посластичарство и пекарство, смесе за сладолед… Нови излагачи ове године долазе из Италије, Хрватске, Грчке и, наравно, Србије из сфере консалтинга и професионалне опреме за посластичарство и пекарство. Међу учесницима су „Уноx“ (Италија), „Тогнана“ (Италија), „Миеле“ (Немачка), или из Србије „Еуроцолор“, „Миго“, „Фраголина“, „Окпиро ецо грил“, „Елмисс Лине“, „Теxтил“. На штанду ЦОРП биће одржано такмичење бариста. На штандовима излагача биће демонстриране угоститељске вештине, прављење сладоледа и коктела на најмодернијој опреми, наравно уз дегустацију. Први пут на овом сајму учествује и чувена компанија „Икеа“.

Знамења вина

„БеоWине 2020“, највећи вински сајам у Србији, биће место сусрета винских традиција и култура од Атлантика до Кавказа. Најугледнији српски и балкански произвођачи вина, вински подруми, куће вина и дистрибутери, као и произвођачи ракија, представиће се у халама 3 и 3а. Уз најсавременију опрему за винарство и виноградарство, „БеоWине“ наставља да промовише вински и гастрономски туризам. Поред српских вина, овогодишњи сајам представиће први пут вина из Грузије, као и старе винске знанце из Италије, Словеније, Хрватске, Бугарске, Северне Македоније, Црне Горе (први пут и „Кастел Савина“), Пољске, Аустрије, Турске и Српске. Дуга традиција винарства у Грузији чини ово пиће нераскидивим делом њеног националног идентитета, а прављење вина у квеври, глиненим врчевима, доспело је и на УНЕСЦО-ову листу културне баштине света. Вина из ове земље биће представљена на „БеоWине 2020“ по жељи многих љубитеља вина у Србији, којима је енолошко благо Грузије до сада било недоступно. Винари из Италије, земље вина популарне у Србији, имаће заједнички наступ на истом штанду. Биће заступљене све италијанске винске регије, дакле, широка палета вина. Из Хрватске се очекује наступ винара са Пељешца и из Истре, такође на заједничком штанду. Највећи број винара, разуме се, биће из Србије. Биће и нових малих породичних винарија, које „стварају храбра и узбудљива вина“, у складу са светским трендовима. Под куполе Београдског сајма долазе, наравно, и сви добри стари учесници манифестације „БеоWине“. Компанија „Кока кола“, спонзор „БеоWине 2020“, представиће се великим бројем брендова. „Роса“, производ ове компаније, биће званична вода овогодишње винске смотре, а публика ће видети и „Златну ракију“, „Булдог џин“, „Џек Денијелс“, „Аперол“, као и низ премијум жестоких пића. Бармен светске класе од њих ће пред публиком правити изванредне коктеле. Суорганизатор сајма „БеоWине“ је Привредно друштво „Српско вино“.

Види Србију

У Хали 4 „Београдског сајма“ Туристичка организација Србије организује Сајам сувенира „Види Србију“, шеснаести пут. На тридесет изложбених пултова посетиоци ће моћи да виде и купе сувенире из свих регија Србије. Мајстори старих и уметничких заната ће представити производе рађене традиционалним техникама, али прилагођене данашњим потребама. Представиће се и бројне туристичке организације, произвођачи сувенира, као и удружења која се баве неговањем старих и уметничких заната. Изложиће производе од дрвета, вуне, стакла, ручно рађени накит, магнете, лицидерска srcа, одевне предмете… Сви излагачи промовисаће заправо туризам Србије, и то кроз своје аутентичне производе, карактеристичне за ово поднебље. Сајам туризма у Београду, као догађај изузетне посећености, права је прилика да се произвођачи сувенира представе широј јавности.

На свим језицима

„Београдски сајам“ ће и на овогодишњем Сајму туризма наставити да спроводи програм Хостед буyер и бројне Б2Б активности, уз организовани долазак професионалних туристичких представника и купаца из целог света. Организован у сарадњи са Привредном комором Србије и Европском мрежом предузетништва, партнерима „Београдског сајма“, пословни портал www.тоурисмфаир.талкб2б.нет намењен је регистрацији излагача и пословних посетилаца, као и њиховом међусобном умрежавању. Б2Б портал отворен је и за представнике медија, који преко њега могу да заказују састанке и интервјуе са учесницима сајма. Важан сегмент биће разноврсни и интерактивни пратећи програм. Угостиће реномиране предаваче, организовати целодневна дешава, презентације, промоције, дегустације… У четири сајамска дана, под куполама Београдског сајма, говориће се на свим језицима света, промовисати најлепше вредности култура, народа и обичаја, афирмисати богата симболика путовања. А искусни путници, као што планирају да посете места на којима нису били, тако се у фебруару увек враћају на омиљено место: Београдски сајам туризма. 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена