42. međunarodni sajam turizma u Beogradu

POLAZNA TAČKA BALKANA

Od 20. do 23. februara, na celom izlagačkom prostoru Beogradskog sajma, okupiće se predstavnici turističke industrije, putnici i posetioci iz celog sveta. Pod sloganom „Put pod noge“, biće mnoštvo popusta, prezentacija, degustacija, velikih poslovnih iskoraka i ugovora. Zemlja partner ove godine je Egipat, premijerno je tu Ukrajina, vratili su se Ujedinjeni Arapski Emirati i Kuba. Prateće manifestacije su sajmovi hotelsko-ugostiteljske opreme, vina i suvenir

Za sve iz turističko-ugostiteljske privrede, kao i za putnike i posetioce, Međunarodni beogradski sajam turizma će od 20. do 23. februara predočiti najnovije trendove u turizmu i pratećim granama. Uz visok organizacioni i profesionalni nivo, zadovoljiće potrebe svih učesnika. Pod sloganom Put pod noge, predstaviće se najznačajnije turističke agencije, savezi i organizacije, hoteli, turistički centri, vazduhoplovne kompanije, međunarodni tur-operatori. Promovisaće nove koncepte i mogućnosti za putovanja, kao i perspektive u razvoju turističkog biznisa. Po ekskluzivnim sajamskim cenama, premijerno će pred posetiocima biti first minute ponuda i paket aranžmani za putovanja sa mnoštvom pogodnosti. Sajam je poznat po primamljivim mogućnostima za odmor u letnjoj i zimskoj sezoni, u ski-centrima, banjama, na spavikendima, na egzotičnim dalekim destinacijama, u omladinskom, city break i kongresnom turizmu. Tradicionalno, posetioce očekuje sveobuhvatna ponuda aranžmana i novih destinacija. Pored ostalih, premijerni nastup na Sajmu turizma imaće Ukrajina, dok se Ujedinjeni Arapski Emirati i Kuba, posle kratkog odsustvovanja, vraćaju na sajam. Zemlja partner ove godine je Egipat, koji prepoznatljivom ponudom privlači posetioce iz celog sveta. U egipatskom sajamskom nastupu u Hali 1 „Beogradskog sajma“, na 200 metara kvadratnih, u fokusu će biti nekoliko turističkih aduta: brojne destinacije na Crvenom moru, ronjenje u Šarm el Šeiku, raznolika i ukusna gastronomska ponuda, kao i otvaranje novog muzeja u blizini piramida. Srbija, zemlja domaćin, predstaviće svoje prirodne lepote i kulturne znamenitosti, uzbudljive gradove, kapacitete hotela, odmarališta, turističkih centara, kao i raznovrsne sadržaje za odmor, zabavu, zdravstveni oporavak, sport, rekreaciju i avanturu… Sve svoje adute kojima pleni pažnju na globalnom turističkom tržištu, što ima veliki značaj za ukupni privredni i društveni razvoj zemlje. Višegodišnji srpski trend rasta u ovoj privrednoj gradi osnov je za optimistična očekivanja i u 2020. godini. Značaj Sajma turizma za srpsku ekonomiju i privredu potvrđuje i aktivno učešće Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije, kao i drugih nadležnih institucija i organizacija. Tokom sajma sklapaju se brojni međudržavni sporazumi o saradnji i poslovni aranžmani.

Oprema i veštine

Istovremeno sa Sajmom turizma odvijaju se još tri srodne manifestacije: Međunarodni sajam vina „BeoWine“ (ove godine jedanaesti put), Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme „HORECA“ (šesnaesti) i Sajam suvenira „Vidi Srbiju“ (takođe šesnaesti). Sajam hotelsko-ugostiteljske opreme „HORECA“ predstaviće nove trendove u hotelskoj industriji. Okupiće najznačajnije kompanije za proizvodnju i distribuciju moderne opreme namenjene hotelima, restoranima, kafeima, kao i uslužnim delatnostima. Omogućiće uvid u nove trendove poslovanja, snabdevanja i funkcionisanja ugostiteljskih objekata. U halama 2be i 2ce predstaviće se firme koje izlažu nameštaj, posteljinu, biorazgradive slamčice, softvere, rashladne vitrine, mašine za poslastičarstvo i pekarstvo, smese za sladoled… Novi izlagači ove godine dolaze iz Italije, Hrvatske, Grčke i, naravno, Srbije iz sfere konsaltinga i profesionalne opreme za poslastičarstvo i pekarstvo. Među učesnicima su „Unox“ (Italija), „Tognana“ (Italija), „Miele“ (Nemačka), ili iz Srbije „Eurocolor“, „Migo“, „Fragolina“, „Okpiro eco gril“, „Elmiss Line“, „Textil“. Na štandu CORP biće održano takmičenje barista. Na štandovima izlagača biće demonstrirane ugostiteljske veštine, pravljenje sladoleda i koktela na najmodernijoj opremi, naravno uz degustaciju. Prvi put na ovom sajmu učestvuje i čuvena kompanija „Ikea“.

Znamenja vina

„BeoWine 2020“, najveći vinski sajam u Srbiji, biće mesto susreta vinskih tradicija i kultura od Atlantika do Kavkaza. Najugledniji srpski i balkanski proizvođači vina, vinski podrumi, kuće vina i distributeri, kao i proizvođači rakija, predstaviće se u halama 3 i 3a. Uz najsavremeniju opremu za vinarstvo i vinogradarstvo, „BeoWine“ nastavlja da promoviše vinski i gastronomski turizam. Pored srpskih vina, ovogodišnji sajam predstaviće prvi put vina iz Gruzije, kao i stare vinske znance iz Italije, Slovenije, Hrvatske, Bugarske, Severne Makedonije, Crne Gore (prvi put i „Kastel Savina“), Poljske, Austrije, Turske i Srpske. Duga tradicija vinarstva u Gruziji čini ovo piće neraskidivim delom njenog nacionalnog identiteta, a pravljenje vina u kvevri, glinenim vrčevima, dospelo je i na UNESCO-ovu listu kulturne baštine sveta. Vina iz ove zemlje biće predstavljena na „BeoWine 2020“ po želji mnogih ljubitelja vina u Srbiji, kojima je enološko blago Gruzije do sada bilo nedostupno. Vinari iz Italije, zemlje vina popularne u Srbiji, imaće zajednički nastup na istom štandu. Biće zastupljene sve italijanske vinske regije, dakle, široka paleta vina. Iz Hrvatske se očekuje nastup vinara sa Pelješca i iz Istre, takođe na zajedničkom štandu. Najveći broj vinara, razume se, biće iz Srbije. Biće i novih malih porodičnih vinarija, koje „stvaraju hrabra i uzbudljiva vina“, u skladu sa svetskim trendovima. Pod kupole Beogradskog sajma dolaze, naravno, i svi dobri stari učesnici manifestacije „BeoWine“. Kompanija „Koka kola“, sponzor „BeoWine 2020“, predstaviće se velikim brojem brendova. „Rosa“, proizvod ove kompanije, biće zvanična voda ovogodišnje vinske smotre, a publika će videti i „Zlatnu rakiju“, „Buldog džin“, „Džek Denijels“, „Aperol“, kao i niz premijum žestokih pića. Barmen svetske klase od njih će pred publikom praviti izvanredne koktele. Suorganizator sajma „BeoWine“ je Privredno društvo „Srpsko vino“.

Vidi Srbiju

U Hali 4 „Beogradskog sajma“ Turistička organizacija Srbije organizuje Sajam suvenira „Vidi Srbiju“, šesnaesti put. Na trideset izložbenih pultova posetioci će moći da vide i kupe suvenire iz svih regija Srbije. Majstori starih i umetničkih zanata će predstaviti proizvode rađene tradicionalnim tehnikama, ali prilagođene današnjim potrebama. Predstaviće se i brojne turističke organizacije, proizvođači suvenira, kao i udruženja koja se bave negovanjem starih i umetničkih zanata. Izložiće proizvode od drveta, vune, stakla, ručno rađeni nakit, magnete, liciderska srca, odevne predmete… Svi izlagači promovisaće zapravo turizam Srbije, i to kroz svoje autentične proizvode, karakteristične za ovo podneblje. Sajam turizma u Beogradu, kao događaj izuzetne posećenosti, prava je prilika da se proizvođači suvenira predstave široj javnosti.

Na svim jezicima

„Beogradski sajam“ će i na ovogodišnjem Sajmu turizma nastaviti da sprovodi program Hosted buyer i brojne B2B aktivnosti, uz organizovani dolazak profesionalnih turističkih predstavnika i kupaca iz celog sveta. Organizovan u saradnji sa Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva, partnerima „Beogradskog sajma“, poslovni portal www.tourismfair.talkb2b.net namenjen je registraciji izlagača i poslovnih posetilaca, kao i njihovom međusobnom umrežavanju. B2B portal otvoren je i za predstavnike medija, koji preko njega mogu da zakazuju sastanke i intervjue sa učesnicima sajma. Važan segment biće raznovrsni i interaktivni prateći program. Ugostiće renomirane predavače, organizovati celodnevna dešava, prezentacije, promocije, degustacije… U četiri sajamska dana, pod kupolama Beogradskog sajma, govoriće se na svim jezicima sveta, promovisati najlepše vrednosti kultura, naroda i običaja, afirmisati bogata simbolika putovanja. A iskusni putnici, kao što planiraju da posete mesta na kojima nisu bili, tako se u februaru uvek vraćaju na omiljeno mesto: Beogradski sajam turizma. 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *